الخميس، ماي 18، 2006

De droom.



Het is nacht.
Het is donker.
Het is warm.

Er zijn touwen.
Er zijn geluiden.
Er zijn mensen,
die slapen.

Mijn hand neemt de jerrycan.
Mijn hand neemt de lucifers.
Mijn pad leidt naar het valluik.

Het maanlicht.
Romantiek is mij gegeven.
Ik schroef het luik dicht.
Voorzichtig. Zonder geluid.

Ik timmer het luik dicht.
Heelder klinknagels ram ik
door hun vernis.
Gestommel. Geroep in het ruim.

Ik open de jerrycan.
De benzine vloeit over het dek,
tussen de kieren, verdwijnt in spleten.
De lucifer waait uit.

Ik roei het bootje.
Weg van dit vikinggraf.
Lacrimosa van Mozart.

De vlam zit in de mast.
Het koor schreeuwt.
Het is mooi geweest.

6 Comments:

Anonymous غير معرف said...

Godspeed.

ماي 18, 2006  
Blogger Kraken Soundscapes said...

De fik in die schuit, laat de varkentjes maar krijsen......

ماي 20, 2006  
Anonymous غير معرف said...

Die bootmensen ook. Alle hens aan dek, maar dan op metaniveau, want het tumult vindt zijn oorsprong in de kajuit. Hadden ze maar niet moeten liggen vossen op dat schip. Kielhalen tijdens het kapseizen is voor dergelijk tuig nog veel te goed, Ivor toont ons hoe het moet.

ماي 23, 2006  
Anonymous غير معرف said...

Het is nog steeds nacht
de stuurman snurkt
en schurkt zijn lede lijf
halfstok

wat was hij graag gaan zeilen
op al dat lekkers
maar zijn
kajuit is leeg

het lamme water
plat, niet zeeziek
blijven dobberen
dobberen

het dondert hier niet
nooit
tenzij je er iemand afduwt

ماي 24, 2006  
Anonymous غير معرف said...

ps neem u zwembandjes dus maat mee, Vermost!!!

ماي 24, 2006  
Anonymous غير معرف said...

Gedroomd vreemd
ik zit op toilet je achtervolgt me
je oog door een gaatje
bespieden
ik durf niet plassen
het oog wordt groter
je hoofd komt er door
ik lach

mijn lief komt me halen
jaloezie
ik ben dronken in mijn droom
veel mensen massa
er is iets met mijn hartslag
680 zogezegd
ik zeg dat het al weg is
weer mensen massa
rode floeren wanden
gordijnen
camera's
we mogen er niet meer door
ik kijk dommig in de lens
maar waar gaan we naar toe?
iemand geeft me een boek van woody alen
goede keuze
vanboven op een dak
wind hoog krijg ik telefoon
wat vond je van het boek?

laat me met rust
ik val in zand
nee het sneeuw
mijn hoofd steekt er net boven uit
ik grijp klauter

stomme schoenen nu geraak ik er niet uit
iedereen staat op een pilaar
geïsoleerd daarond afgrond
iedereen is dronken en lacht

ماي 24, 2006  

إرسال تعليق

<< Home