الخميس، أفريل 13، 2006

De kelder.

ik ben er eens geweest
een gore uitdragerij was het
een hoenderhok met een massa knuppels
transcendaal gesnoef
knipoogjes en geheimdoenerij
vaandelzwaaiers en retinastoringen
electriesche naaldhakken hadden ze
gul met cocktails en versnaperingen
om er de groene worm van te krijgen
roestige doelen zonder netten
een kleptomaan zou er zijn tengels afhakken
halve lamsoren zonder hoeven
doldrieste schuldenaars die karrevrachten
klinknagels met de naakte knuist
in de wormstekige vloer beukten
een tent zonder richel
waar spuug van de vingers droop
de kolder, nee maar
ongezien
zonder weerga
een standplaats voor tegelknippers,
schuinsmarcheerders en tv-presentatoren
hercules past hiervoor
toegangsbewijs niet nodig
quasi levende randabjecten
kromgetrokken door de ranzigste onledigheid
om uit te snijden
een mens treft hier
geen mens
juist ja
een exquise tik
ha, daar stonden ze van te kijk
dat was buiten de waard
een gauwe graai
de hele pleuris vloog als lichtmis door de lucht
heelder kwabben lazerden tegen de korst
op het einde probeerde ik nog met een neteldoek de boel binnen de lijnen te houden..
of ik vuur heb?
zeker!
darmvuur, snelvuur, elvuur, knappend vuur, miltvuur, zwart vuur, zuur vuur, bedwongen vuur, vaag vuur, gratis vuur, vervuilend vuur, crematievuur, gezellig vuur, geil vuur, halvuur, nomadenvuur, vuur in tetrapack, in blik, in karton, isolated, in de kern, vuur voor de show, voor de zijlijn, voor de ceremonie, vuur uit de pijp, in het bot, in het zwerk, aan de einder, en ondergronds..
de hele zwik in stock!
punt andere lijn..
dat stond niet in hun reglement
een snelle knik
een vlugge hap
1 ding is met de
collectebus verdwenen
de uitgang

3 Comments:

Anonymous غير معرف said...

de oude dag nadert,
iedereen angstig

أفريل 13, 2006  
Blogger Kraken Soundscapes said...

Vergist u zich niet met het uitmuntende Krakfest?

أفريل 14, 2006  
Anonymous غير معرف said...

From: MORTISSE Ivor
Sent: 20 July 2004 18:27
To: Cuomo, Zlatan
Subject: RE: topberichtgeving


Erg juist.

----------
From: Cuomo, Zlatan
Sent: dinsdag 20 juli 2004 10:34
To: MORTISSE Ivor
Subject:RE: topberichtgeving

Eh neen, had het meer op ietwat concretere geweldfantasieën, waar Limburgse pendelaarsters van middelbare leeftijd, die de inscriptie 'CCN' op het gebouw van het Noordstation luidop en collectief interpreteren als 'Cultureel Centrum Noord', en er voorts middels hun dement gekakel garant voor staan dat ik tijdens een hele rit geen rotte letter gelezen krijg van mijn krant - waar ik me overigens ook bont en blauw aan erger - het voorwerp van zijn.

Professionelen zijn het. Net als de overige harige neuzen en Lode Colognes die zich tijdens het ochtendlijke traject naar kantoor in mijn baan werpen, ervoor zorgend dat ik voor elke twee passen die ik voorwaarts schrijd, er één naar links of naar rechts moet zetten, of zelfs moet blijven stilstaan (ik vermoed met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat zij hiervoor een hogere premie incasseren).

Alle gekheid op een honkbalknuppeltje: ik overweeg het rugzakje waarin ik dagelijks mijn lunchpakket transporteer te vervangen door een vlammenwerper. Enkel de politiek correcte onverdraagzaamheid van de zelfbenoemde democraten in dit land weerhoudt me.

أفريل 18, 2006  

إرسال تعليق

<< Home