السبت، أفريل 22، 2006

Ster.

Veel beter dan in het echt
Ken ik niet, ook niet in het echt
Ik kan kleurenwiezen
Dat is het dan
Gij speelt geen gezelschapsspelen,
Da wel, maar zelden
Dat duurt eindeloos,
Heb ik wel eens gekregen
Schaken, af en toe, schaken is klote
De meeste mensen die mij vragen om te schaken die willen gewoon eens plezier hebben van hun absolute dominantie en eigenlijk...
Ik ken zo mannen die twee keer per week kaarten,
Als ze één te kort hebben dan ga ik zo eens
Da’s twee keer per jaar,
Wel voor veel geld maar allé

Ik heb gewoon een nieuwe poot nodig en de twee die ik gebruik daar ben ik nie tevreden over
Als ik ze zet dan staan ze gewoon slecht
Nie scheef of zo maar gewoon slecht

Ik heb daar echt mee gesukkeld, ’t is de verbinding die is nie stabiel
Da waggelt, net genoeg om te doen zakken
Naaktfotografie?
Helaas beton, gebouwen, zeker in zo half donker of zo
Da moet echt ne goeie poot zijn anders hebt ge er niets aan

Anders betalen ze nie goed, bleek uiteindelijk dat die poot nie goe was,
Ik ben erop gaan staan, 'k heb ze gebroken
Gebouwen. Die ik niet kende, allé toch nie van langs de buitenkant maar als ge dan langs de binnenkant zijt dan ziet ge dat het volkomen geschift is

Blijkt dat die zo wa vrienden had en die waren al even weird, ge ziet ze nie altijd ge moet binnen gaan,

Nee da was nog ne tijd zu, een van die mannen wou een gebouw laten afbreken maar hij mocht nie van het stad, dus heeft ‘m een kermis laten komen en ondertussen, terwijl dat die kermis het lawaai wegblies, die gebouwen neergehaald, en dan zeiden ze van ’t stad hij heeft het weer geflikt.
Ik heb daar respect voor, die wisten wat ze deden.

Als ge zo lang in frankrijk zit hebt ge da,
Elke dag is dezelfde
De eerste dag hebt ge da nie door maar de derde, de vierde,
De tijd staat er stil, elke dag is repetitite
Ik zou wel enkele maanden in repetitie willen leven,
Ge begint repetitie te kiezen, ge zet uwen auto altijd op dezelfde plek

Maar bon hoe krijgt ge ze op tv
Ik ga da aan mijn pa eens vragen welke de stappen zijn
We moeten eens proberen
Ik kan mij niet voorstellen dat ze niet slaagt als ze een screentest doet
Dan moeten ze al heel betoeterd zijn

Er komt een dag dat ik iets schrijf voor haar stem
Ik weet dat mij toen opviel dat die omhoog kan en naar beneden, maar ook neutraal, zo'n hypnotische toon
De midden toon
Hypnose en dat moet ge hebben
Als ge daar naar luistert dan denkt ge fantastisch ook al zit die wortel of peren te zeggen
Ge kunt er een kortfilm over maken
Een titel hebt ge al
en een hoofdfiguur
Die gaat nog grote kunstwerken voortbrengen
Dat is gewoon een kunstwerk